~Welcome to my blog~


Pages

Friday, October 22, 2010

~secebis santapan rohani~

Semalam...
hidupku suram...
tiada cahaya yang menerangi jalan di hadapanku...
tiada gelak ketawa tapi hanyalah duka dan derita...

hari ini...
aku menjadi manusia yang berfikir...
mengapa insan itu terang jalannya seterang mentari pagi...
aku juga mula berfikir...
mengapa hidupku muram sesuram langit mendung...

astaghfirullah...
kini aku tersedar kembali...
aku telah terlupa dengan janji yang Maha Esa...
aku selalu berputus asa dengan ujianMu...
aku terlupa...
pasti ada kemanisan disebalik kepahitan ujianMu...
Engkau juga tidak akan pernah menguji hambaMu dengan ujian
yang tidak tertanggung olehnya....

Ya Allah...
maafkanlah aku...
jangan biarkan aku keseorangan merempuh hari-hariMu...
Ya Allah...
temanilah aku menongkah malam dan menerjah siangMu...

Ya Allah...
sudilah kiranya Kau menerima cintaku yang rapuh ini...
Aku tahu Engkau sangat mengasihi setiap hambaMu...

Ya Rasulullah...
Kekasih Allah yang dirindui...
keperibadianmu sungguh sempurna...
Izinkanlah aku mengasihimu seperti mana kau mengasihi umatmu...
izinkanlah aku untuk meneruskan perjuanganmu...
sebagai khalifah dunia.....

No comments: